Advento dvasia – Dievo viešpatavimo išsipildymo ir jo atėjimo į kiekvieną tautą laukimas.
Advento sąvoka yra pamatinė visoje Biblijoje. Melsdamiesi mes ne tik stipriname savo dvasines
nuostatas, bet ir patvirtiname savo įsitikinimus, kurie lemia mūsų pasirinkimus; mes rūpinamės tik tais
dalykais, kuriais esame įsitikinę. Mums stinga ne drąsos ar valios, bet veikiau gilaus įsitikinimo, valdančio mūsų drąsą. Iš tikrųjų netgi tingiausi žmonės, ko nors trokšdami, parodo turį nepaprastus drąsos ir netgi didvyriškumo išteklius.
Mūsų amžius stulbina gilių įsitikinimų stoka. Geros valios pakanka, bet kadangi ji neturi tvirtų pagrindų, toliau nesirenkama.
Pastebime perdėtą jausmingumą, dėl kurio pasiduodama kiekvienai įtakai ir abejojama, kai reikia tvirto nusistatymo. Šis jausmingumas būdingas jaunystei, bet jei jis tęsiasi ilgiau, tai rodo nebrandumą.
Privalome suvokti, kad gebėjimas rinktis nėra menkas dalykas ir jam turime atsiduoti rimtai. Kalbėti apie Adventą pradedame nuo įsitikinimo egzistuojančia tikrove, po to vedančia mus į tikėjimo valdas, nes tikėjimas yra tikėjimas Dievo žodžiu ir Dievo žodis savo esme yra pažadas. Kristus pažadėjo mums išganymą, kurį jis atnešė pasauliui.
Ar mes tikrai tikime tuo, ką jis mums sakė? Liturginis Advento laikas yra Dieviškojo veiksmo laukimas, Dievo judesio mūsų link, laukimas.
Adventas nėra tik įvykio, bet, taip pat, ir asmens laukimas. Tai galų gale reiškia tą patį dalyką, kadangi laukimas įvyks yra būtent Dievo įsikišimas į istoriją: Kristaus, Dievo Sūnaus, atėjimas. Štai kodėl Biblija apskritai šį laukimą išreiškia Kristaus, kaip Dievo siųstojo, asmens laukimu.
Pasitikdami Adventą, ieškokime Dievo artumo, kuris pakeis adventinę nuotaiką Šv. Kalėdų džiaugsmu.
Adventu prasideda naujieji liturginiai (bažnytiniai) metai, per kuriuos Bažnyčia peržvelgia visus Kristaus gyvenimo, veiklos ir atpirkimo slėpinius.
Adventas trunka beveik mėnesį; per tą laiką praeina 4 Sekmadieniai. Šiais metais Adventas prasideda gruodžio 3 d. ir baigiasi gruodžio 24 d. prieš Kristaus Gimimo, t. y. iki Kūčių vakaro Šv. Mišių, kai Dievo Geroji Naujiena bus paskelbta visiems:
,,Nebijokite! Štai aš skelbiu jums didį džiaugsmą, kuris bus visai tautai. Šiandien Dovydo mieste jums gims išganytojas, jis yra Viešpats Mesijas“. (LK 2,10-11)
Viena iš šio laikotarpio tradicijų – Advento vainikas. Jis turi būti apskritimo formos, nes apskritimas simbolizuoja amžinumą bei vienybę ir tai geriausiai išreiškia Kristaus paslaptį. Vainikas, kaip ir žiedas, yra ištikimybės ženklas, Dievo ištikimybės pažadams ženklas. Dėl šių reikšmių Advento vainikas negali būti kitokios formos. Kartu vainikas yra karaliavimo bei pergalės ženklas, todėl jis skelbia, kad Kūdikėlis, kurio laukiame, yra Karalius, savo šviesa nugalintis tamsą.
Bažnyčiose yra paprotys puošti Adventinį vainiką su keturiomis žvakėmis (viena rožinė ir trys violetinės) ir viena balta vadinama Rarotinė žvakė – Dievo Motinos Marijos simbolis. Pagal paplitusią tradiciją, pirmoji žvakė – Pranašo, antroji – Betliejaus, trečioji – Piemenų, ketvirtoji – Angelų.
Kiekvieną Advento Sekmadienį 8.45 val. mūsų bažnyčioje giedamos Rarotos („Švč. Mergelės Marijos valandos“). „Švč. Mergelės Marijos valandos” yra Katalikų Bažnyčios maldos forma. Šios giesmės ir maldos skirtos Marijos Nekaltajam Prasidėjimui garbinti.